ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

فروغ فرخ زاد

ادبیات مجموعه فارسی درس 31 مرداد 1400

در این بخش می خواهیم در مورد شاعر معاصر ایرانی فروغ‌ الزمان فرخ‌ زاد معروف به فروغ فرخ زاد صحبت کنیم. فروغ فرخ زاد در تاریخ هشتم دی ماه سال 1313 در تهران چشم به جهان گشود و در سال بست و چهارم بهمن ماه سال 1345 بر اثر سانحه رانندگی در سن 32 سالگی درگشت. وی پنج دفتر شعر منتشر کرد که از نمونه‌ های قابل توجه شعر معاصر فارسی هستند. در برخی منابع تولد فروغ فرخ زاد ۱۵ دی ماه ثبت شده است ولی پوران فرخ‌ زاد شاعر، نویسنده، پژوهشگر و خواهر بزرگ‌تر فروغ چند سال پیش اعلام کرد فروغ روز هشتم دی ماه متولد شده و از اهل تحقیق خواست تا این اشتباه را تصحیح کنند.

شاعر معاصر ایرانی فروغ فرخ زاد

فروغ فرخزاد با نام کامل فروغ‌ الزمان فرخ‌زاد در ۸ دی‌ماه ۱۳۱۳ برابر با ۲۹ دسامبر ۱۹۳۴ در کوچه خادم آزاد در محلهٔ امیریه تهران متولد شد. پدرش سرهنگ محمد فرخزاد اهل تفرش و مادرش توران وزیری تبار اهل کاشان بود. فروغ فرزند چهارم توران وزیری‌تبار و سرهنگ محمد فرخ‌زاد است. از دیگر اعضای خانواده فروغ فرخ زاد می‌توان  فریدون فرخ‌ زاد و پوران فرخ‌ زاد را نام برد. فروغ فرخ زاد با مجموعه‌های اسیر، دیوار و عصیان در قالب چهارپاره کار خود را آغاز کرد.

فروغ فرخزاد به کشورهای مختلف اروپا سفر کرد و زبان‌ های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی را آموخت. او با انتشار پنج دفتر شعر به‌عنوان یکی از برجسته‌ ترین زنان شاعر معاصر ایران شناخته شد. فرخزاد سال‌ های آخر عمرش را صرف سینما و ساختن فیلم کرد و با بزرگان ادبیات و سینمای آن زمان همکاری کرد. زندگی پرفرازونشیب این شاعر ایرانی بسیار کوتاه اما تأثیرگذار بود؛ او با انتشار آثار درخشان نامش را در میان شاعران برجسته‌ی معاصر ماندگار کرد.

 

 

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

مطالب مرتبط

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

نگار فیروزی فرد 14 آبان 1400
مذهب فردوسی

مذهب فردوسی

نگار فیروزی فرد 14 آبان 1400
سهراب سپهری

سرگذشت سهراب سپهری

مجموعه فارسی درس 08 آبان 1400
سرگذشت نیما یوشیج

خلاصه سرگذشت نیما یوشیج

مجموعه فارسی درس 18 اردیبهشت 1400

دیدگاهتان را بنویسید

preloader