ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

آموزش ثابت کردن فونت در پاورپوینت – ساده و کاربردی

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 05 شهریور 1401
آموزش ثابت کردن فونت در پاورپوینت

امروزه یکی محبوب ‌ترین ابزارهای مجموعه آفیس نرم افزا پاورپوینت است که در سراسر جهان به صورت روزمره از آن استفاده می شود. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که پاورپوینت خود را در یک کامپیوتر با فونتی خاص طراحی کرده باشید و یا یک قالب آماده پاورپوینت را برای یک ارائه انتخاب کرده باشید. در این موارد برای اینکه از بروز مشکل فونت پاورپوینت جلوگیری شود، شما باید فونت مورد استفاده را در خود پاورپوینت ذخیره کنید. در ادامه به چگونگی ثابت کردن فونت در پاورپوینت در ویندوز و مک اشاره می کنیم.

چگونه فونت ها را در پاورپوینت ثابت کنیم؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که فرایند ثابت کردن فونت در پاورپوینت بسیار مشابه با رویه استفاده شده برای برنامه ورد است که مراحل مورد نیاز برای انجام آن را در پایین قرار داده ایم.

نحوه ثابت کردن فونت در پاورپوینت در سیستم عامل ویندوز

در ابتدا برای امبد (Embed) کردن فونت در پاورپوینت شما باید برنامه پاورپوینت یا فایل ارائه مورد نظر خود را باز کنید و سپس بر روی گزینه File در گوشه بالایی سمت چپ صفحه کلیک نمایید.

کلیک کردن بر روی گزینه file

در مرحله بعدی در قسمت پنل سمت چپ صفحه جدید، بر روی گزینه Options در انتها کلیک نمایید.

کلیک کردن بر روی گزینه options

سپس بایستی بعد از باز شدن پنجره PowerPoint Options از قسمت پنل سمت چپ منوی Save را انتخاب نمایید.

انتخاب قسمت save

در اینجا مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه Embed Fonts in the File کلیک کنید. همچنین در منوی رادیویی قرار گرفته در قسمت پایین آن، گزینه اول را انتخاب کنید.

انتخاب embed fonts in the files

در انتهای کار امبد (Embed) کردن فونت در پاورپوینت، برای ذخیره تغییرات اعمال شده بر روی گزینه OK در گوشه پایینی پنجره کلیک کنید.

پاورپوینت درباره پل های معلق

پاورپوینت آماده درباره پل های معلق

پاورپوینت درباره پل های معلق در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

نحوه ثابت کردن فونت در پاورپوینت در سیستم عامل مک

تا اوایل سال ۲۰۲۰ مایکروسافت، امکان امبد (Embed) کردن فونت در پاورپوینت مخصوص مک را ایجاد نکرده بود. اما امروزه به لطف نسخه آفیس ۳۶۵ امکان ثابت کردن فونت ‌ها در فایل‌های پاورپوینت در مک ایجاد شده است. همچنین در نسخه ۱۶.۱۷ پاورپوینت ۲۰۱۹ یا نسخه ‌های جدیدتر از آن هم می ‌توان به کمک روش زیر این کار را انجام داد.

برای امبد (Embed) کردن فونت در پاورپوینت در سیستم مک در ابتدا باید وارد نرم افزار پاورپوینت در مک شده و سپس بر روی گزینه PowerPoint در گوشه بالایی صفحه کلیک نمایید. سپس از قسمت منوی باز شده بر روی گزینه Preferences کلیک نمایید.

کلیک روی گزینه power point

در مرحله بعد پس از باز شدن پنجره، بر روی گزینه Save در پایین عنوان Output and Sharing کلیک نمایید.

انتخاب گزینه save

در پایان مراحل ثابت کردن فونت در پاورپوینت مشابه با قسمت‌ های قبلی، از منوی باز شده در بخش Embedding Font گزینه Embed Fonts in the File را تیک بزنید. همچنین می توانید برای کم کردن حجم فایل‌ها، بر روی اولین گزینه در منوی رادیویی کلیک نمایید.

انتخاب embed fonts in the files

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 25 درصدی ویژه بهار 1403 - کد تخفیف FDR1403
preloader