ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

آموزش کامل هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 13 شهریور 1401
آموزش کامل هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت یکی از عناصر اصلی این نرم افزار در ارائه محسوب می شود. در بسیاری از ارائه ها جهت تکمیل فرآیند ارائه نیاز به رجوع به یک وب سایت بصورت آنلاین می باشد. در واقع رجوع به یک وب سایت در حین ارائه باعث افزایش کیفیت و راندمان ارائه می شود. قطعا گریز به یک وب سایت درک مخاطبین حاضر در جلسه ارائه را نسبت به مطالب افزایش می دهد. در این مقاله کوتاه کاربردی قصد داریم بصورت گام به گام به آموزش ایجاد هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت بپردازیم، تا از این طریق کیفیت ارائه را ارتقاء دهیم.

ایجاد هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

جهت ایجاد هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت به دو روش می توان استفاده نمود. روش اول به منوی insert رفته و از تب links گزینه hyperlink را انتخاب می نماییم. اما در روش دوم با کلیک راست و انتخاب گزینه hyperlink به سادگی قادر به ایجاد یک هایپرلینک خواهیم بود. پس از انجام هر کدام از دو روش بالا یک منوی مشابه با نام insert hyperlink جهت تکمیل فرآیند ایجاد لینک پدیدار می شود.

ایجاد هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

هر هایپرلینک از دو بخش نام و آدرس تشکیل شده است. بخش نام عبارت یا متنی است که برای مخاطبین در اسلایدها قابل مشاهده است و این نام با زیرخط از سایر متون متمایز می باشد. بخش آدرس نیز آدرس وب سایتی می باشد که با کلیک بر روی نام هایپرلینک به آن وب سایت وارد می شویم. حال پس از مشاهده منوی insert hyperlink بایستی نام و آدرس هایپرلینک را وارد کنیم.

در منوی insert hyperlink از بخش link to بر روی existing file or web page کلیک می کنیم. سپس در قسمت text to display نام هایپرلینک و در قسمت address آدرس وب سایت مورد نظر را درج می کنیم. بدین ترتیب به سادگی یک لینک جهت اتصال به وب سایت مورد نظر ایجاد می گردد.

اختصاص نام و آدرس هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

جهت لینک دادن به سایر سایت ها در پاورپوینت می توان از اشکال مختلف نیز بهره گرفت. برای انجام این عمل بایستی از منوی insert و تب illustrations از قسمت shapes شکل مورد نظر خود را انتخاب کرد؛ سپس با کلیک راست بر روی آن و انتخاب hyperlink اقدام به ایجاد لینک بر روی شکل مورد نظر نمود.

اختصاص هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت از طریق اشیاء

سایر گزینه ها جهت دستکاری و حذف هایپرلینک

پس از ایجاد یک هایپرلینک می توان با کلیک راست بر روی آن اقدام به دستکاری یا حذف هایپرلینک نمود. پس از کلیک راست و انتخاب گزینه edit hyperlink می توان به ویرایش هایپرلینک پرداخت. همچنین با انتخاب گزینه open hyperlink این امکان وجود دارد که جهت صحت آدرس  وارد وب سایت مورد نظر شد. گزینه های copy hyperlink و remove hyperlink نیز برای کپی و حذف هایپرلینک به کار می روند.

دستکاری و حذف هایپرلینک به سایت ها در پاورپوینت

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 25 درصدی ویژه بهار 1403 - کد تخفیف FDR1403
preloader