ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت + تصاویر

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 08 شهریور 1401
آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار فراگیر محسوب می شود. صداگذاری در ارائه (presentation) و تولید محتوای ویدیویی کاربرد دارد. صدا به صورت ضبط شده و فایل آماده بر روی سیستم می تواند بر روی اسلایدها قرار گیرد. ما در این محتوا قصد داریم آموزش قرار دادن صدا و آهنگ روی اسلایدهای پاورپوینت را به صورت گام به گام تشریح نماییم.

روش های مختلف گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

جهت گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت از منوی insert در بخش media گزینه audio را کلیک می کنیم. پس از کلیک audio با دو گزینه audio on my pc و record audio روبرو می شویم. اگر قصد داشته باشیم جهت صداگذاری از فایل های موجود در سیستم استفاده کنیم از گزینه audio on my pc استفاده می نماییم. ولی اگر قصد داشته باشیم صدای خود را بر روی اسلایدها ضبط کنیم از گزینه record audio استفاده می کنیم.

روش های صداگذاری بر روی اسلایدها (جایگزین: روش های گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت)

با انتخاب گزینه record audio یک منوی ساده جهت گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت به صورت مستقیم ظاهر می شود. در قسمت name می توان یک نام برای فایلی که قصد ضبط آنرا داریم انتخاب کنیم. همچنین جهت ضبط از دکمه record، جهت پخش از دکمه play و جهت قطع از دکمه stop استفاده می نماییم. با انتخاب گزینه audio on my pc نیز یک منو جهت انتخاب فایل موجود در سیستم باز می شود. پس از انتخاب فایل مورد نظر یک المان پخش صدا به همراه یک کنترلر ساده بر روی اسلاید ظاهر می شود.

کنترلرهای صداگذاری در record audio و audio on my pc ( گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت با استفاده از record audio و audio on my pc)

تنظیمات مهم صداگذاری در پاورپوینت

پس از انتخاب هر یک از گزینه های audio on my pc و record audio یک بخش با عنوان audio tools که از دو منوی format و playback تشکیل شده است در نوار منو اضافه می گردد. منوی format مربوط به نمای ظاهری بخش های مختلف صداگذاری می باشد که از حیطه بحث ما خارج می باشد. اما در ادامه گزینه های مهم در منوی playback را توضیح می دهیم.

اضافه شدن منوی playback جهت گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

با انتخاب گزینه play قادر خواهیم بود که صدا را پخش نماییم. اما editing بخش بسیار مهم این زیر منو می باشد. زمانیکه بر روی گزینه trim audio کلیک می کنیم یک منو باز می شود که از طریق آن می توان هر قسمت از آهنگ را به صورت دلخواه جهت پخش انتخاب نماییم. در قسمت fade duration قادر خواهیم بود ابتدا و انتهای آهنگ را به صورت مبهم گونه تبدیل نماییم. گزینه fade in باعث می گردد تا مخاطب به یکباره با یک صدای بلند مواجه نشود و fade out نیز باعث می گردد تا مخاطب به آرامی از اسلاید خارج شود.

گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت بصورت ویرایش شده

اما در بخش audio option با انتخاب گزینه volume می توان بلندی صدا را تنظیم نمود. گزینه start دارای دو انتخاب on click و automatically می باشد که گزینه on click باعث می گردد با کلیک بر روی اسلاید صدا شروع به پخش کند و همچنین گزینه automatically باعث می گردد که به صورت اتوماتیک صدا بر روی اسلاید پخش گردد. با انتخاب گزینه loop until stopped صدا به صورت مکرر پخش خواهد شود.

تنظیمات مختلف گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

همچنین اگر قصد گذاشتن آهنگ در پاورپوینت را داریم می توانیم با انتخاب play across slides این آهنگ را به صورت پیوسته بر روی کلیه اسلایدها پخش نماییم.

پاورپوینت درباره معماری معاصر

پاورپوینت آماده درباره معماری معاصر

پاورپوینت درباره معماری معاصر در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 15 درصدی ویژه اردیبهشت ماه - کد تخفیف شما: farsidars
preloader