ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

استاد علی معین افشاری – بزرگترین تریدر تاریخ معامله گری + مصاحبه ویدویی

زندگینامه ی اشخاص مجموعه فارسی درس 16 فروردین 1402
استاد علی معین افشاری

علی معین افشاری - بزرگترین تریدر تاریخ معاملگری + مصاحبه ویدویی

استاد علی معین افشاری متولد سال 1968 میلادی در تهران هستند. ایشان مقطع کارشناسی خود را در رشته زبان انگلیسی به اتمام رسانده و در مقطع فوق لیسانس، تحصیلات خود را در رشته آموزش و سپس مهندسی کامپیوتر ادامه داده و در هر دو رشته موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی شده اند.

ایشان قبل از مهاجرت به کانادا اقدام به مطالعه شخصی در زمینه IT کرده و موفق به دریافت مدارک سیسکو شدند. معین افشاری در ایران صاحب وموسس دو شرکت کامپیوتری، یکی در حوزه سخت افزار و دیگری در زمینه مشاوره Telecommunication و شبکه بود. طراحی شبکه شرکت بوتان یکی از دستاوردهای این شرکت هاست.

علی معین افشاری پس از مهاجرت به کانادا در سال 2006، در رشته شبکه و مخابرات مشغول به کار شده و در طی 9 سال پروژه های مهمی را در این زمینه اجرا کرد که آخرین و بزرگترین آنها، پروژه Payment Card Security مطابق با استاندارد PCI برای شرکت راجرز با بودجه 120 میلیون دلار بود. این پروژه که حدود 4 سال به طول انجامید هنوز جزو بزرگترین پروژه های کانادا محسوب می شود و ایشان به عنوان آرشیتکت ارشد، مدیریت یک گروه 15 نفری از مهندسین ارشد کامپیوتر، شبکه و امنیت را به عهده داشتند.

استاد در سن 39 سالگی در کانادا شروع به مطالعه بازارهای مالی کرده و در یکی از کلاس های Dr Van Tharp’s Super Trader Program از طریق یکی از همکلاسی ها با اولین کتاب دکتر البروکس به نام Reading Price Charts Bar by Bar آشنا می شوند. پس از مطالعه کتاب، مجذوب طرز فکر نویسنده و پرایس اکشن خالص شده و شروع به مطالعه 3 کتاب دیگر آقای البروکس می کنند.

معین افشاری از طریق ایمیل با جناب البروکس ارتباط برقرار کرده و سوالات شان را می پرسیدند و دکتر البروکس در کمال آرامش به همه سوالات جواب می دادند. در سال 2014 در یکی از سمینارهای آقای البروکس در لاس وگاس، استاد معین افشاری به دیدار دکتر رفته و ارتباطی عمیق بین آنها شکل می گیرد.

با توجه به اینکه جناب معین افشاری مدرک کارشناسی ارشد در رشته آموزش داشتند، دوره ویدیویی 2012 دکتر البروکس را مطابق با اصول آموزش نمی دانستند و در طول این رابطه دوستانه پیشنهاد ویرایش دوره از سمت دکتر البروکس مطرح می شود و استاد وظیفه ویرایش بصری و علمی دوره را بر عهده می گیرند. ایشان نقش بزرگی را در تهیه، تدوین و به روزرسانی دوره فعلی جناب البروکس برعهده داشته و یکی از دست اندرکاران آن محسوب می شوند.

 

معین افشاری از سال 2014 به صورت تمام وقت معامله گری می کند و از تریدرها و مدرس های بزرگ تاریخ معامله گری محسوب می شود. با اینکه در طول این سالها بیش از 200 جلد کتاب در حوزه ترید مطالعه نموده اما باز کتاب 3 جلدی دکتر البروکس را مهمتر و پر محتوا تر از همه کتاب های معامله گری می داند.

علی معین افشاری - بزرگترین تریدر تاریخ معاملگری + مصاحبه ویدویی

یکی از تخصص های استاد طراحی سیستم های تریدینگ است. ایشان با علم برنامه نویسی که از قبل داشتند علم پرایس اکشن را در قالب کد های برنامه نویسی و الگوریتم های پیچیده به کامپیوترها تزریق نموده و قسمتی از معاملات روزانه ایشان بر عهده این سیستم هاست.

جناب استاد معین افشاری دو دوره آموزشی در وبسایت خودشان به آدرس www.quantsystems.ca برگزار می کنند که یکی از دوره های ایشان، آموزش سیستم های معامله گری به تریدرهای حرفه ای تحت عنوان Systems Academy است. دوره دیگر ایشان مربیگری تریدر های غیر آماتور تحت عنوان Pro Trader Mentoring می باشد.

 

 

از دانشجویان برتر ایشان می توان به آقای برد ولف اشاره نمود که هم اکنون یکی از مسئولان برگزاری و تریدرهای Live Trading Room جناب البروکس می باشند. ایشان در اکتبر 2022 به همراه دکتر البروکس در سمینار 3 روزه ای در Orlando در ایالت فلوریدای آمریکا به سخنرانی و لایو تریدینگ در حضور بیش از 120 معامله گر بزرگ و کارشناس برتر اقتصادی جهان پرداختند. بدون شک استاد علی معین افشاری یکی از بزرگترین و باهوش ترین معامله گران کل تاریخ و مایه افتخار ایرانیان است و جوانان ایرانی می توانند با الگو قرار دادن ایشان، به مدارج بزرگی در این زمینه دست بیابند.

علی معین افشاری - بزرگترین تریدر تاریخ معاملگری + مصاحبه ویدویی

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

مطالب مرتبط

جامی

جامی | زندگی نامه + آثار

ناهید غیبی 04 بهمن 1402
استیو جابز

نگاه کلی به زندگی استیو جابز

نگار فیروزی فرد 11 آذر 1400

دیدگاهتان را بنویسید

preloader