ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

بهترین فونت ها برای طراحی پاورپوینت، اسلاید و ارائه

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 14 اردیبهشت 1401
بهترین فونت ها برای پاورپوینت

در هنگام طراحی یک پاورپوینت یا همان اسلاید سوالی که اکثر طراحان را مشغول می کند این است که از چه فونتی با چه سایزی استفاده کنند تا اسلاید مورد نظر توی ارائه جذاب یا به اصطلاح خودمان گیرا باشد. در اینجا ما بهترین فونت ها برای طراحی پاورپوینت، اسلاید و ارائه را به شما معرفی خواهیم کرد و نکات مورد نظر را درمورد فونت اسلاید های پاورپوینت به شما آموزش خواهیم داد. پس با فروشگاه پاورپوینت فارسی درس همراه ما باشید.

فونت در پاورپوینت

بصورت پیش فرض وقتی شما یک پروژه ای در پاورپوینت ایجاد می کنید و می خواهید متن دلخواه خود را در آن بنویسید با فونت Times New Roman برای شما به نمایش در می آید. بعد از آن شما می توانید فونت مورد نظر خود را از قسمت فونت انتخاب کنید و تغییرات فونت را به روز رسانی کنید. قبل هر چیز می خواهیم ساختار یک اسلاید را بررسی کنیم. بطور معمول یک اسلاید از اجزای زیادی تشکیل شده است ولی بحث ما فقط قسمت نوشته های اسلاید است. بطور کلی نوشته های یک اسلاید در پاورپوینت به دو قسمت تشکیل می شود:

  • یک: تیر مورد نظر در اسلاید پاورپوینت
  • دو: زیر تیتر یا همان نوشته اصلی اسلاید پاورپوینت

رایج ترین فونت های برای طراحی اسلاید های پاورپوینت

فرض کنید در یک سمینار یا کنفرانس شرکت کردید. ارائه دهنده، اسلاید های پاورپوینت خود را در پروژوکتور به نمایش در آورده است ولی شما به هیچ وجه نمی توانید نوشته های آن را بخوانید. این موضوع نشان می دهد که طراحی این پاورپوینت استاندارد نیست. یا از فونت های مناسب استفاده نکرده و یا سایز فونت های برای اسلاید پاورپوینت مناسب نیست. پس انتخاب بهترین فونت برای ها طراحی پاورپوینت، اسلاید و ارائه موضوع بسیار مهمی است.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد ساخنار نوشته های اسلاید های پاورپوینت به دو قسمت تیتر موضوعی و نوشته اصلی تقسیم می شود. بنا به تجربه شخصی تیم ما استفاده از فونت تیتر برای تیتر موضوعی مناسب است و استفاده از فونت یکان و ایران سنس برای نوشته اصلی حائز اهمیت است. چون این فونت ها هم خوانایی خوبی دارند هم از لحاظ جذابیت، نمای خوبی به ارائه شما می دهند. البته این را هم خاطر نشان کنم که فونت ایران سانس پولی است. ولی از نظر تیم ما یک فونت پر کاربرد و زیبا می باشد که طراحی اسلاید شما را خیلی شیک و جذاب می کند.

 

بهترین فونت ها برای پاورپوینت، اسلاید و ارائه

چند نکنه در مورد انتخاب فونت برای ارائه:

  • اثر بخش و خوانا بودن فونت های اسلاید های پاورپوینت.
  • تشخیص راحت برای کسی که اسلاید های شما را می بیند.
  • موضوع انتخاب فونت یک امر سلیقه ای است و استاندارد خاصی برای آن وجود ندارد.

استفاده از فونت های خاص

در اینجا یک مثال برای استفاده از سایر فونت ها را برای شما می گوییم. برای مثال اگر می خواهید یک جمله یا کلمه نسبت به موضوعات دیگر در اسلاید های شما به چشم بیاید بهتر است آن را با یک فونت خاص بنویسید. برای مثال استفاده از فونت دست نویس B Kamran می تواند تفاوت بین نوشته های شما را به طور واضح نشان دهد.

بهترین فونت ها برای پاورپوینت، اسلاید و ارائه

نصب فونت در پاورپوینت

نصب فونت در ویندوز بسیار ساده است. کافی است ابتدا فونت های خود را دانلود کنیم. پسوند فایل های فونت TTF می باشد. بنابراین باید این نوع فایل را دانلود کرده باشید. پس از دانلود فونت مورد نظر (به طور مثال B Nazanin) ، باید آن را در مسیر زیر کپی کنیم:

/C/Windows/Fonts

قبل از کپی کردن فونت ها آن را از حالت زیپ خارج نمایید.

این مسیر در همه نسخه های ویندوز یکسان است. اگر مجموعه ای از فونت ها را دانلود کرده اید می توانید با این روش به آسانی آنها را در پوشه Fonts کپی کنید. روش دیگر نصب فونت ها به این صورت است که دو بار بر روی فایل فونت کلیک کرده و گزینه install را می زنید. این روش برای نصب تک به تک فونت ها کاربرد دارد.

برای مشاهده نمونه ای از پاورپوینت های حرفه ای به فروشگاه پاورپوینت فارسی درس سر بزنید.

فروشگاه پاورپوینت فارسی درس

 

ذخیره فونت ها در پاورپوینت یا به اصطلاح Embeding کردن فونت ها

برای ذخیره فونت در بدنه پاورپوینت کافی است از قسمت File گزینه Options را کلیک کنید. در پنجره باز شده به قسمت Save رفته و تیک دکمه Embed fonts in the file را بزنید و روی گزینه دوم یعنی Embed all characters قرار دهید. با این کار شما پاورپوینت خود را در هر سیستمی می توانید بدون بهم ریختگی استفاده کنید و یا آن را به اشتراک بگذارید.

بهترین فونت ها برای پاورپوینت، اسلاید و ارائه

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

مطالب مرتبط

آموزش اضافه کردن متن در پاورپوینت

اضافه کردن متن در پاورپوینت

مجموعه فارسی درس 27 دی 1400
آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت + تصاویر

مجموعه فارسی درس 08 شهریور 1401
آموزش حذف خط قرمز زیر کلمات در پاورپوینت

آموزش حذف خط قرمز زیر کلمات در پاورپوینت

مجموعه فارسی درس 17 مرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 15 درصدی ویژه اردیبهشت ماه - کد تخفیف شما: farsidars
preloader