ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

رشته تربیت بدنی – پاورپوینت آماده درباره ورزش

عمومی مجموعه فارسی درس 31 مرداد 1401
رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی مورد علاقه افرادی هست که عاشق سلامتی تندرستی و فعالیت می باشند. در واقع شاخه ای از رشته های تحصیلی می باشد که به شدت به علاقه و پشتکار نیازمند است. از این رو بی انصافی است که این رشته را جز رشته های کم اهمیت تحصیلی در نظر گرفت. این رشته ورزشی خیلی به رشته علوم انسانی نزدیک است و در جهت افزایش سلامتی روحی روانی و جسمانی جامعه به وجود آمده است. بنابراین رشته تربیت بدنی ترکیبی از رشته های انسانی هست که عبارتند از جامعه شناسی و مدیریت و از طرفی ذشته فیزیولوژی می باشد.

خاصیت تندرستی سرایت پذیری هست شاید برای شما هم اتفاق افتاده وقتی به صورت حتی تصادفی با یک فرد ورزشکار که ورزش به عنوان یک روتین از زندگی او تبدیل شده و عضو جدا ناپذیر زندگیش می باشد مواجه شده باشید به پر نشاط بودن او غبطه بخورید و برای مدتی هم شده سراغ ورزش بروید. در واقع در ورزش یا همان رشته تربیت بدنی شما به هیچ عنوان نکته منفی پیدا نخواهید کرد.

رشته تربیت بدنی

شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی

شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی دقیقا مثل سایر رشته های عملی شرایط خاص خود را دارد و همانگونه که از اسمش مشخص است شرایط فیزیکی حتما باید رعایت شود که عبارتند است از:

  • حداقل قد 165 برای آقایان و 158 برای خانم ها
  • سلامت کامل جسمی در واقع عدم وجود بیماری قلبی و تنفسی
  • عدم وجود معلولیت
  • پذیرش در آزمون ورودی که به صورت عملی می باشد.

اگر بحث نحوه ی قبولی در این رشته پیش بیاید و بخواهیم در شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی وارد جزییات شویم به دو صورت است. اینکه از دوران دبیرستان رشته تربیت بدنی را به عنوان رشته هنرستانی باید انتخاب کنیم که در این صورت در زمان ورودی دانشگاه لزوما باید در آزمون کاردانی پذیرش داشته باشیم که ادامه تحصیل در این حال به صورت ناپیوسته خواهد بود. روش دوم به صورت شرکت در کنکور از طریق رشته های نظری می باشد که در دو مرحله نتیجه گیری می شود. مرحله اول رتبه و اینکه مجاز به انتخاب رشته می باشید مشخص می شود. و در مرحله دوم نتایج نهایی کسانی اعلام می شوند که مجاز به انتخاب رشته می باشند. که در هردو مورد بعد از پذیرش باید شرایط فیزیکی سنجیده شود تا ورود به رشته تربیت بدنی مهیا شود.

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط ورود برای افرادی که رتبه و مقام دارند و مدال هایی را در رشته ورزشی به خصوص کسب کرده اند متفاوت است و سخت گیری ها به مراتب کمتر است. با نگاه اجمالی به مواردی که گفته شد مشخص می شود ورود به رشته تربیت بدنی آنگونه که به نظر می رسد ساده نیست ولی آنچه واضح است این است که برای کسی که استعداد و علاقه به ورزش دارد این کار  ناممکن نیست و صد البته می تواند نه تنها در مراحل ابتدایی بلکه تا مقطع دکتری نیز پیش رفته و موفقیت های علمی و مقام های در بخش فیزیکی کسب کند.

شغل های رشته تربیت بدنی

اولین شغلی که در  لیست شغل های تربیت بدنی به ذهن هممون میرسه در قسمت آموزشی هست اینکه یک شخص در چه سطحی به صورت عملی شروع به آموزش دادن بکنه فرقی نمی کنه چه در سطح ابتدایی تر مثل مدرسه چه در سطوح بالاتر مثل مقطع دانشگاهی به هر حال تدریس به عنوان مربی یک شغل اصلی در رشته تربیت بدنی به حساب میاد. در سایر گرایشات ممکن است شخص به عنوان اپراتور درمانی مثل فیزیوتراپ یا ارتوپت و یا به عنوان کار درمان مشغول به کار بشه.

همانگونه که تمامی شغل های درمانی صبر و حوصله فراوان می طلبد کار درمانی جز طاقت فرساترین شغل های رشته تربیت بدنی می باشد که انواع مختلف اصلاح های حرکتی را شامل می شود. شغل های رشته تربیت بدنی از جمله شغل هایی می باشد که در شاخه پزشکی نیز امکان شروع به کار وجود داره به عنوان مثال به عنوان پزشک معتمد یک تیم یا باشگاه و غیره. در شاخه مدیریت نیز افراد فارغ التحصیل این رشته میتوانند به عنوان مدیریت فدراسیون یا هر سازمان مرتبط با رشته تربیت بدنی مشغول به فعالیت شوند.

رشته تربیت بدنی

شاخه های رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی در مقطع ارشد تخصصی تر می شود و به شغل هایی که در موارد فوق ذکر شد مرتبط تر می شود بنابراین شغل های رشته تربیت بدنی به مقطع ارشد که به گرایش های مختلف تقسیم بندی می شود مربوط می شود. بنابراین شاخه های رشته تربیت بدنی همانطور که مشخص است در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. شاخه های ورزشی رشته تربیت بدنی به دو صورت تیمی و انفرادی وجود دارد.

از جمله ورزش های انفرادی می توان به ورزش وزنه برداری اشاره کرد که تنها ورزش قدرتی است که در بازی های المپیک وجود دارد و چون به قدرت بدنی زیادی نیاز دارد برای کودکان ممنوع می باشد و باید هماهنگی قدرت سرعت تکنیک تعادل در آن رعایت شود.

ورزش انفرادی بعدی تکواندو هست که بعنوان پر طرفدارترین ورزش رزمی شناخته شده و به معنی شکستن اجسام با دست و پا در سریع ترین حالت ممکن محسوب می شود.

ورزش پارکور یک ورزش با صرف انرژی کم است که ورزشکار به شروع و پایان مسیر آشنایی دارد ولی باید طوری از موانع عبور کند که با سرعت به مقصد برسد طوری که انرژی کمتری مصرف کند.

ورزش بوکس که احتمالا اکثرا با شنیدن اسمش نوع ورزش برای شما تداعی می شود ورزش انفرادی بعدی است.

آشنا ترین ورزش انفرادی برای عموم ورزش در خانه با استفاده از حرکات کشسانی و بدنسازی و از طریق ویدیو های آموزی یا حتی انیمیش ها و یا به صورت آنلاین انجام میگیرد.

از جمله ورزشهایی که هم به صورت تیمی و هم به صورت انفرادی وجود دارد ورزش شنا است که در حالت انفرادی تک نفره و در حالت تیمی تا چهار نفر عضو دارد.

ورزش تنیس هم به صورت انفرادی هم به صورت گروهی انجام می پذیرد که در حالت تیمی دو نفره هست.

ورزش های تیمی شامل ورزشهای واتر پلو، والیبال، فوتبال، بسکتبال، ورزش چوگان و کبدی و….

پینگ پونگ یا همان تنیس روی میز جزو ورزش های تیمی انفرادی می باشد به این صورت که اگر توسط دو نفر انجام گیرد جزو ورزش های انفرادی و اگر شامل دو تیم دو نفره باشد گروهی یا تیمی محسوب می شود. این ورزش به یک میز تنیس که وسط میز با یک توری جدا شده است و راکت به تعداد افراد نیاز دارد که اعضای تیم با استفاده از راکد ها و طبق قوانین خاصی به توپ ضربه میزنند.

ورزش دو میدانی در واقع از چندین ورزش ترکیب می شود که این ورزش ها شامل دو پرش پرتاب و پیاده روی می باشد. که اغلب به صورت انفرادی هست مگر در چند مورد از جمله حالت امدادی و یا صحرا نوردی که امتیاز تک تک اعضا جمع میشود و امتیاز تیمی محاسبه و ترتیب اثر داده می شود.

ورزش هندبال جز ورزش های گروهی بوده که از دو تیم هفت نفره تشکیل می شود که یکی از اعضا دروازه بان هست. که از وارد هدف یا همان دروازه شدن توپی که توسط دست پرتاب و هدایت میشود جلوگیری می کند.

ورزش اسکواش جزو ورزش های انفرادی گروهی بوده به اینصورت که یا دو نفره و یا چهار نفره هست. ورزش با پرتاب توپ به وسیله راکدیکه در دست بازیکن است به سمت دیوار انجام می شود و باید به گونه ای پرتاب شود که هنگام برگشت بازیکن حریف نتواند که توپ را برگرداند.

نوعی از ورزش که از کودکی با آن اشنا هستیم و تجربش کردیم ورزش کبدی که همان بازی زو دوران کودکی هست که به تقویت سلامتی بسیار کمک می کند.

پاورپوینت ورزش کبدی

پاورپوینت آماده درباره ورزش کبدی

پاورپوینت ورزش کبدی در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

جدا از تمامی مواردی که ذکر شد سلامتی و تندرستی نوعی معجزه ی ممکن برای همه ماست و اگر کسی دنبال نشاط دائمی هست بهتره فارغ از رشته تربیت بدنی که باید تحصیل شود در ارتباط با علاقمندی یکی از ورزش های تیمی یا انفرادی رو انتخاب کرده و به عنوان یک ورزش تخصصی فعالیت کند اینجاس که زندگی پر شور و نشاط رو تجربه خواهد کرد.

در این قسمت از پاورپوینت های مجموعه فارسی درس، پاورپوینت رشته تربیت بدنی (ورزشی) را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم؛ ما در این دسته بندی، همه‌ی پاورپوینت های رشته تربیت بدنی را ، برای شما عزیزان گرد هم آورده‌ایم تا فقط و فقط با پرداخت هزینه اندک، تمامی آنها را به راحتی در اختیار داشته باشید.

قبل از پرداختن به مطالبی درباره رشته تربیت بدنی، این اطمینان را به شما مخاطبان گرامی سایت فارسی درس می دهیم، که این پاورپوینت رشته تربیت بدنی، کاملا یونیک (کپی نشده) است و شما مطالب داخل آن را در دیگر سایت ها پیدا نخواهید کرد. در ضمن این پاورپوینت ها با ظاهر گرافیکی خیره کننده و جذاب، یکی از بهترین پاورپوینت های موجود درباره ورزش می باشد. در پایان این مطلب شما می توانید لیست مواردی که در این پاورپوینت ها به آنها پرداخته شده است را، ببینید. پاورپوینتی که در این بخش برای شما آماده کرده‌ایم، پس از عبور از مراحل ویراستاری متعدد در سایت قرار گرفته است و شما می توانید با خیال راحت، اقدام به خرید آن کنید.

این پاورپوینت های آماده درباره ورزش، مخصوص کسانی است که قصد تحصیل در رشته های تربیت بدنی را دارند، کسانی که در این رشته در حال تحصیل هستند و یا مدرسان این رشته.

معرفی رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی از آن دست رشته هایی است که داوطلبان نسبی را به خود اختصاص داده است. افرادی مانند مربی های ورزشی، داوران، مسئولان فدراسیون های ورزشی و افرادی از این قبیل، همگی در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اند. رشته تربیت بدنی یکی از رشته های مرتبط با علوم انسانی است. هدف از این رشته آشنایی دانشجویان با جسم انسان، در حد پزشک یار است تا افراد بتوانند به عنوان یک مربی حرفه‌ای در زمینه مسائل ورزشی کار کنند. تقویت و تربیت جسم و روان انسان مهم ترین هدف این رشته بوده و از علومی مانند روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و فیزیولوژی بهره می گیرد.

رشته تربیت بدنی

گرایش های رشته تربیت بدنی

ما در این پاورپوینت ها سعی کردیم که شما را به طور کامل با مسائل رشته تربیت بدنی آشنا کنیم تا دیگر دغدغه ورود به این رشته را نداشته باشید.

برخی از گرایش های رشته تربیت بدنی:

مدیریت ورزشی

تعریف مدیریت ورزشی از تعریف عمومی که برای مدیریت وجود دارد، فاصله زیادی نداشته و تنها کلمه ورزشی است که آن را از این تعریف جدا می سازد. سازماندهی، برنامه ریزی، کنترل و نظارت از جمله وظایف یک مدیر است. مدیران ورزشی نیز چنین وظایفی را بر عهده دارند با این تفاوت، که مدیران ورزشی تمام وظایف خود را در راستای ورزش و نهاد هایی مانند فدراسیون ها، باشگاه ها و… انجام می دهند.

رفتار حرکتی

گرایش رفتار حرکتی از دیگر گرایش های رشته تربیت بدنی می باشد. این گرایش بیشتر به مسائل حرکتی و جسمی ورزشکاران می پردازد و سعی بر شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها دارد. تحصیل کرده های این گرایش به واسطه تخصصشان، می توانند در بهبود افراد مصدوم و نیز تمرینات آنها، کار کنند.

فیزیولوژی ورزشی

فیزیولوژی ورزشی دانشی است که به مطالعه واکنش دستگاه های بدن به فعالیت منظم بدنی یا همان ورزش می پردازد. در واقع دانشجویان این رشته به دنبال پاسخ پرسش هایی چه می شود اگر فلان ورزش را هر روز انجام دهیم و… هستند و از این رو می توانند در مراکز درمانی نیز، مشغول به کار شوند. فیزیولوژی ورزشی به طور کلی دارای چهار شاخه آمادگی جسمانی، فیزیولوژی ماهیچه ها، فیزیولوژی گردش خون و فیزیولوژی تنفس است.

پاورپوینت ورزش وزنه برداری – از تاریخچه تا قوانین وزنه‌برداری

پاورپوینت آماده ورزش وزنه برداری – از تاریخچه تا قوانین وزنه‌برداری

پاورپوینت آماده درباره ورزش وزنه برداری در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

آسیب شناسی و حرکات اصلاحی

گرایش آسیب شناسی و حرکات اصلاحی سعی بر شناخت نقاط ضعف بدنی و ارائه ورزش هایی برای درمان آنها دارد. دانشجویان علاقه مند به این گرایش، باید دارای پشتکار باشند و با برنامه ریزی و تلاش، بهبود و سلامتی بیماران را با استفاده از ورزش های تقویتی، به آنها باز گردانند.

روانشناسی ورزشی

روانشناسی ورزشی دانشی میان رشته‌ای است، که به بررسی داده های دو رشته حرکت شناسی و روانشناسی می پردازد. این رشته همزمان به بررسی چگونگی تاثیر عوامل روانشناختی بر عملکرد انسان، و همچنین چگونگی مشارکت تاثیرات ورزش و تمرینات ورزشی، بر عوامل روانشناختی و جسمی می پردازد.

از مهارت های روانشناختی که آموزش داده می شود، می توان به تصویر سازی ذهنی، مدیریت و گفت و گو با خود، اشاره کرد. دانشجویان این رشته می توانند با قهرمانان، مربی ها، ورزشکاران و…. کار کنند.

بیومکانیک ورزشی

این گرایش به مطالعه ساختار و عملکرد یک سیستم زنده با استفاده از قوانین مکانیکی می پردازد. لذا می توان علم بیومکانیک را در شاخه های مختلف انسانی، حیوانی و حتی گیاهی، مورد بررسی قرار داد. در بیومکانیک ورزشی، تنها انسان ها و افرادی مورد بررسی قرار می گیرند، که فعالیت های بدنی و ورزشی انجام می دهند.

سخن پایانی در مورد رشته تربیت بدنی

در این قسمت از مجموعه پاورپوینت های آماده درباره ورزش، پاورپوینت رشته تربیت بدنی را در اختیار شما مخاطبان عزیز و گرامی سایت فارسی درس قرار دادیم؛ با مراجعه به صفحه فروشگاه، می توانید دیگر پاورپوینت های آماده درباره ورزش ما را نیز مشاهده کنید. در ضمن تمام مطالب گفته شده در بالا، تنها یک مقدمه بر پاورپوینت رشته تربیت بدنی بود و مطالب داخل پاورپوینت، مطالبی دیگر هستند که تمامی مبانی رشته تربیت بدنی را، به طور کامل در اختیار شما قرار می دهند. اگر هر گونه سوالی درباره این پاورپوینت دارید، می توانید با مراجعه به صفحه پشتیبانی، سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

مطالب مرتبط

اثر مرکب چیست؟

اثر مرکب چیست؟ بررسی کامل کتاب دارن هاردی

مجموعه فارسی درس 03 شهریور 1401
زندگی نامه هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاج – بیوگرافی و زندگی نامه

مجموعه فارسی درس 10 شهریور 1401
اثر تماشاگر - مسئولیت پذیری در جامعه

اثر تماشاگر – مسئولیت پذیری در جامعه

مجموعه فارسی درس 04 شهریور 1401

دیدگاهتان را بنویسید

preloader