ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

ویژگی یک ارائه حرفه ای با پاورپوینت – دنیای پاورپوینت آماده

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 01 مرداد 1401
ویژگی یک ارائه حرفه ای با پاورپوینت

استفاده از پاورپوینت آماده

داشتن ویژگی های خاص مثل اسلایدهای جذاب برای یک پاورپوینت منحصر به فرد الزامی است. چنین ویژگی هایی باعث می شود که ذهن مخاطب به چالش کشیده شود و نسبت به ارایه شما تمرکز بیشتری داشته باشد. حتی اگر از پاورپوینت های آماده استفاده می کنید باید حتما بررسی کنید که ویژگی هایی که در ادامه به تفصیل از آن می پردازیم در پاورپوینت انتخابی شما وجود دارد یا خیر. به همین دلیل است که شما باید پاورپوینت های خود را از منابع معتبر تهیه کنید و از صحت مطالب و به کار گیری مناسب اصول تهیه پاورپوینت اطمینان حاصل کنید. پاورپوینت های آماده فارسی درس با بهره مندی از تمام ویژگی های مورد نیاز و اسلایدهای جذاب می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و شما می توانید با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کنید.

پاورپوینت تکنولوژی ADSL

پاورپوینت آماده درباره تکنولوژی ADSL

پاورپوینت تکنولوژی ADSL در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

اسلایدهای جذاب

از جمله ویژگی های منحصر به فرد در یک پاورپوینت می توانیم به استفاده صحیح و منسجم از تصویر ها، رنگ ها، طراحی ها، قلم ها، نمودار ها و حتی انیمیشن ها در اسلاید های یک پاورپوینت جذاب اشاره کنیم. زیرا داشتن این ویژگی ها باعث می شود که ضمن برجسته سازی نکات خاص توجه مخاطبین به پیام اصلی مطالب جلب شود. همچنین چنین کاری کمک می کند که مطالب از ساختار ذهنی و انتزاعی خود خارج و به سمت مفاهیم دیداری و ملموس در حرکت باشند.

ویژگی یک ارائه حرفه ای با پاورپوینت

البته دقت داشته باشید که حتما از الگوهای ثابت و یکسان برای انتخاب طرح و نمایه کلی، چیدمان اجزا و… در تمام اسلاید ها استفاده کنید. در غیر این صورت و با استفاده از الگوها و طرح های متعدد ممکن است که خود را غیر حرفه ای نشان دهید و توجه و تمرکز مخاطب خود را به راحتی از دست بدهید.

اصول مربوط به متون اسلاید ها

حتما توجه کنید که پاورپوینتی را که تولید می کنید و یا اگر آن را به صورت پاورپوینت آماده تهیه می کنید دارای بخش های مقدمه، بدنه و نتیجه باشد. مقدمه ذهن مخاطبان شما را برای درک بیشتر مطالب اصلی آماده می کند اما اگر زیاد باشد کسل کننده به نظر میرسد. استفاده از یک نتیجه مناسب هم برای جمع بندی تمام مطالبی که به زحمت گردآوری شده الزامی است. به خصوص اگر که جمع بندی شما شامل خلاصه مناسبی از کل محتوای پاورپوینت باشد.

همچنین برای تهیه یک پاورپوینت جذاب باید تا جایی که می شود فکر کنید و مطالب را کاهش دهید و از شرح طولانی مطالب پرهیز کنید و صرفا به استفاده از نکات خلاصه نویسی شده بسنده کنیم. البته توجه داشته باشید که مطالبی که در پاورپوینت خود می نویسید باید گویا، خوانا و واضح باشند.

اگر می خواهید اسلایدهای جذابی در پاورپوینت خود داشته باشید از فونت های مختلف در یک صفحه از پاورپوینت استفاده نکنید و فقط تیتر را بدون تغییر فونت آن بولد کنید. نهایتاً دو فونت خوانا را انتخاب کنید. و یکی از این دو فونت برای عنوان و دیگری برای متن بدنه ی هر اسلاید به کار بگیرید. حتما هم دقت داشته باشید که سایز متن انتخابی شما مناسب مکانی باشد شما در آن ارائه می کنید برای مثال در سالن های بزرگ از سایز فونت بزرگتری باید استفاده کنید.

از نوشتن اطلاعات غیر ضروری در اسلاید های خود پرهیز کنید. لازم نیست مثال ها و تجربیات خودتان را حتما در اسلاید قید کنید. و صرفا بیان این نکات تکمیلی به هنگام ارائه کافی است.

استفاده از جداول و نمودارها

ذهن ما طوری طراحی شده که تصاویر بیشتر از متون و نوشته ها در مغزمان ثبت می شود پس بنابراین استفاده زیاد از نوشته ها باعث می شود پاورپوینت شما بسیار خسته کننده به نظر برسد و جذابیت خود را از دست بدهد. به همین دلیل است که شما می توانید با بکارگیری تصاویر و جداول و نمودارهای مختلف باعث جلب توجه به سوی ارائه تان شوید.

ویژگی یک ارائه حرفه ای با پاورپوینت

البته حتما باید دقت داشته باشید که تصاویری که به کار می گیرید با مطالب به کار رفته در هر اسلاید هماهنگی داشته باشند و از به کار گیری تصاویر و نمودار های نا مرتبط پرهیز کنید. زیرا چنین کاری سبب می شود که ذهن مخاطب از موضوع اصلی پاورپوینت منحرف شود. جزییات زیاد عکس ها ممکن است که توجه افراد را از محتوای اصلی بگیرد پس به همین علت شما باید تا جایی که می توانید از عکس ها و طرح های ساده تری برای زیباسازی اسلاید های خود به کار بگیرید.

هنگام استفاده از جداول و نمودار ها حتما به مخاطبان خود اجازه دهید که چند لحظه بر روی آن تمرکز کنند. و برای گیرایی و جذب جدول ها و نمودار ها ختما بخش های مهم آن را رنگی کنید.

استفاده از رنگ ها

استفاده مناسب از رنگ ها عاملی جذاب و تاثیر گذار برای جذب مخاطبان به سمت ارائه شما و همچنین القای معانی به افراد هستند. اما استفاده بیش از حد و بدون رعایت اصول نتیجه عکس دارد و توجه مخاطبان را از ارائه شما منحرف می کند. استفاده از پاورپوینت های آماده فارسی درس به سبب استفاده صحیح و به جا از رنگ ها باعث جلب توجه مخاطبین به پاورپوینت و ارائه شما می شود.

یکی از اصولی که باعث پدیداری اسلایدهای جذابی برای شما میشود تضاد رنگ زمینه و رنگ نوشته ها است. برای مثال شما می توانید از تضاد رنگ های گرم و سرد و یا از تضاد رنگ های تیره و روشن استفاده کنید.

استفاده از انیمشین ها

انیمشین هارا با ذکر یک مثالی برای شما توضیح می دهیم. به عنوان مثال، باعث می شود محتوای اسلاید پاورپوینت شما مانند یک گلوله به صورت ناگهانی ظاهر شود و توجه دیگران را به خود جلب کند.

ویژگی یک ارائه حرفه ای با پاورپوینت

دو دلیل اصلی استفاده از انیمیشن ها در پاورپوینت عبارتند از:

بهبودی ظاهر پاورپوینت: این ظاهر زیبا می تواند ارزش و اعتبار ارائه شما را بالا ببرد و ارائه شما را هیجان انگیز تر نشان دهد و دلیل دوم این است که این کار باعث ایجاد زمان بندی دقیق تری برای ارائه شما می شود و کار را برایتان راحت تر می سازد.

برای استفاده از انیمیشن ها در پاورپوینت باید حتما آن را به افراد متخصص واگذار کنید. زیرا استفاده از انیمیشن ها هر چقدر که میتوانند باعث زیبایی پاورپوینت شما شوند، اما استفاده از انیمیشن های آماتوری میتوانند که کار را خراب کنند و پاورپوینت شما وحشتناک از آب دربیاید.

پاورپوینت آپوپتوز، مرگ برنامه ریزی شده سلول

پاورپوینت آماده درباره آپوپتوز، مرگ برنامه ریزی شده سلول

پاورپوینت آپوپتوز، مرگ برنامه ریزی شده سلول در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 25 درصدی ویژه بهار 1403 - کد تخفیف FDR1403
preloader