ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

معرفی فونت برای پاورپوینت

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 21 اردیبهشت 1403
فونت برای پاورپوینت

یکی از مواردی که معمولاً در اسلاید سازی و ساخت تمپلیت پاورپوینت مورد بحث قرار می‌گیرد آن است که در ساخت پاورپوینت دقیقاً از چه فونتی استفاده شود؟ در این مقاله سعی داریم تا بهترین فونت را برای پاورپوینت به شما معرفی کنیم. همچنین در این صفحه به تمامی سوالات شما در رابطه با فونت نیز پاسخ خواهیم داد.

نحوه استفاده از فونت برای پاورپوینت به صورت ویدیو

فونت برای پاورپوینت 

به طور مثال اگر دانشجو هستید و قرار است یک پایان‌نامه ارائه دهید واقعاً مهم نیست که سلیقه خودتان چه چیزی است یا دیگران چه چیزی را به شما توصیه می‌کنند. چرا که دانشگاه‌ها یک فونت مشخص را با عنوان فونت پایان‌نامه در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند و انتظار دارند از همان فونت‌ها در جداول، ارجاعات و متن پایان نامه به کار رود.

 همچنین اگر قرار است محصولات سازمان خود را در قالب یک مجموعه معرفی نمایید و یا پروپوزال یک پروژه را از طرف مجموعه خود به کارفرما معرفی کنید، در این قسمت نیز بهتر است ببینید شرکت و یا سازمان دقیقاً چه فونت‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

 اگر خودتان تصمیم گیر و مدیر مجموعه هستید بهتر است این موارد را به شکل استاندارد رعایت کنید. چرا که فونت بخشی از هویت برند شما را خواهد ساخت. نکته‌ای که لازم است بدانید آن است که ادارات و سازمان‌های بزرگ برای مکاتبات داخلی خود از فونت‌های مشخص و قابل ارائه استفاده می‌کنند. همه کارکنان باید این فونت‌ها را مستقل از سلیقه شخصی خود استفاده نمایند.

 برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که آیا می‌توان در یک ارائه از چندین فونت به صورت همزمان استفاده نمود؟

 در پاسخ به این سوال باید گفت بهتر است از فونت‌های مشخص و محدود استفاده نمایید. در بسیاری از کتاب‌ها، نامه‌ها و اسلایدها خواهید دید که تعداد فونت‌ها به یک و یا نهایتاً دو مورد محدود می‌شود. البته در بعضی از ارائه‌ها که همزمان از دو زبان فارسی و انگلیسی استفاده می‌شود تعداد فونت‌ها گاهی حتی به ۳ یا چهار مورد نیز می‌رسد.  توصیه ما آن است که تا جای ممکن از فونت‌های محدود استفاده کنید تا مخاطب خود را سردرگم نکنید.

 توجه داشته باشید این قانون که تمامی اسلایدها باید از نظر فونت یکپارچه باشند به هیچ عنوان مطلق نیست. هر کس می‌تواند طبق سلیقه شخصی خود عمل کند. لازم به ذکر است از بسیاری از فونت ها می توانید برای پاورپوینت اندروید نیز استفاده نمایید. امروزه پیدا کردن بهترین فونت برای پاورپوینت اندروید کار دشواری نیست. با اندکی جستجو می توانید این نوع از فونت را پیدا کنید و به آن دسترسی داشته باشید. در ادامه به تعدادی از فونت های رایگان اشاره خواهیم کرد.

معرفی بهترین فونت برای ارائه

امروزه بعضی از فونت‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از آنها می‌توان در مواردی مانند فونت پاورپوینت برای ارائه های رسمی و غیر رسمی استفاده نمود. فونت‌هایی مانند:

در این مقاله تلاش کردیم تا در خصوص بهترین فونت برای پاورپوینت اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم مطالعه این مطلب در ارائه ای مناسب و بی نظیر به شما کمک کند.

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

آموزش اضافه کردن انیمیشن در پاورپوینت

آموزش اضافه کردن انیمیشن در پاورپوینت

مجموعه فارسی درس 14 شهریور 1401
آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت

آموزش گذاشتن صدا بر روی پاورپوینت + تصاویر

مجموعه فارسی درس 08 شهریور 1401
preloader