ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

پاورپوینت سیستم گوارش بدن

مشاهده پیش نمایش
79,000تومان
قیمتاورجینال
محصول مورد تایید است
محصول ویژه است
محصول دارای هدیه می باشد
امتیاز محصول
سرزمین پاورپوینت
0 فروش 0 دانشجو

جزئیات و دانلود پاورپوینت سیستم گوارش بدن

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۰ اسلاید

لازم به ذکر است که در بعضی اسلاید های این پاورپوینت توضیحات لازم، به صورت Note (پا ورقی) نوشته شده است که می توانید در حین ارائه از این note ها استفاده کنید.

پاورپوینت سیستم گوارش بدن در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

امیرحسین فیروزی فرد - کارشناس رشته مهندسی عمران امیرحسین فیروزی فرد - کارشناس رشته مهندسی عمران

مهندس امیرحسین فیروزی فرد مدیر عامل و توسعه دهنده مجموعه فارسی درس می باشند. ایشان یکی از طراحان برجسته، سئو کار و طراح فایل های پاورپوینت و قالب پایان نامه هستند، همچنین در زمینه طراحی پرزی فعالیت دارند.

پاورپوینت ارائه شده در مورد سیستم گوارش بدن به شکل کامل و جامع تهیه و تدوین شده است. این ارائه با تصاویر گویا و جذابی که در خود دارد مخاطب را برای فراگیری و استفاده کامل از آن وا می دارد. یکی از بهترین پاورپوینت هایی که می توانید در بستر اینترنت در مورد موضوع ذکر شده پیدا کنید را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. ارائه کامل و جذاب شما از اهداف مجموعه فارسی درس است و تلاش ما برداشتن قدم هایی هر چند کوچک در راستای اهداف شما است.

نمونه ای از اسلاید های پاورپوینت سیستم گوارش بدن

پاورپوینت سیستم گوارش بدن پاورپوینت سیستم گوارش بدن پاورپوینت سیستم گوارش بدن

فهرست مطالب اسلاید های داخل پاورپوینت

  • سیستم گوارش بدن چیست؟
  • ساختار و عملکرد دستگاه گوارش انسان
  • بخش‌های فوقانی دستگاه گوارش انسان
  • بخش‌های تحتانی دستگاه گوارش
  • فرآیندهای دستگاه گوارش

دانلود پاورپوینت آماده سیستم گوارش بدن

دستگاه گوارش جانوران با استفاده از فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مکانیکی و بیوشیمیایی خود، مواد غذایی را در طول عبور از اجزای گوارشی می‌شکند و انرژی و مواد مورد نیاز بدن را از آن‌ها دریافت می‌کند. دستگاه گوارش انسان نیز وظیفه هضم و جذب مواد غذایی و دریافت انرژی مورد نیاز بدن از آن‌ها را بر عهده دارد.
سیستم گوارشی از لوله‌های کوتاه و بلند گوارشی و ساختارهایی ساخته شده است که مایعات و مواد غذایی را در هنگام عبور به مواد قابل جذب برای بدن تبدیل کرده و به گردش خون و سلول‌ها ارسال می‌کند. این دستگاه همچنین وظیفه جمع‌آوری و حذف مواد زائد حاصل از گوارش و سایر فعالیت‌های بدنی را بر عهده دارد.
در دستگاه گوارش انسان قسمت‌های زیادی وجود دارد که با هم کار می‌کنند. غذای ورودی به بدن دارای مولکول‌های زیستی بزرگ یا بیوماکرو مولکول‌هایی است که شامل کربوهیدرات‌ها (مانند قندها)، پروتئین‌ها، لیپیدها (مانند تری‌گلیسیریدها) و اسیدهای نوکلئیک هستند. این‌ مولکول‌های پیچیده باید به اشکال ساده‌تر تبدیل شوند تا بدن بتواند آن‌ها را جذب کند.
فرآیند تبدیل مواد غذایی پیچیده (بیوماکرومولکول‌ها) به اشکال ساده‌تر برای تسهیل جذب، هضم نامیده می‌شود. در انسان، این سیستم از بخش‌ها و ارگان‌های زیادی از جمله لوله‌های گوارشی، غدد گوارشی و چند اندام جانبی مانند دندان، غدد بزاقی، زبان، لوزالمعده، کبد، کیسه صفرا و غیره تشکیل شده است.
لوله‌های گوارشی در دستگاه گوارش انسان از دهان شروع شده و به مخرج منتهی می‌شوند. دهان شامل دو بخش است: حفره دهانی به همراه دندان‌ها که غذا را خرد می‌کند و زبان که آن را با ترشحات بزاقی مخلوط و نرم می‌کند. پس از دهان، غذا از راه گلو وارد حلق شده و از آنجا به مری و معده می‌رود. غذا از معده راهی روده باریک می‌شود که خود دارای سه بخش دوازدهه یا دئودنوم، تهی روده و دراز‌روده است.
مسیر بعدی غذا، روده بزرگ است که خود چندین قسمت دارد. کور‌روده اولین قسمت روده بزرگ است که به کیسه‌ای با انتهای بسته شباهت دارد و با بخش دراز‌رودهِ روده باریک در ارتباط است. بعد از آن کولون بالارو، کولون افقی و کولون پایین رو وجود دارند که به راست‌روده ختم می‌شود. محل اتصال روده بزرگ به راست‌روده بخشی به نام خم‌‌‌‌‌‌‌‌روده است. در ناحیه روده بزرگ ساختاری کیسه مانند از جنس بافت روده به نام آپاندیس جای گرفته است.
غدد فراوانی در مسیر دستگاه گوارش انسان، در هضم غذا به این دستگاه کمک می‌کنند. از جمله این غدد می‌توان به غده‌های بزاقی و گوارشی اشاره کرد. غدد گوارشی در بخش‌های مختلف دستگاه گوارش مانند معده، «پانکراس یا لوزالمعده، کبد و بخش‌های وابسته به کبد نظیر کیسه صفرا و لوله‌های صفراوی قرار دارند.

توضیحاتی درباره پاورپوینت آماده

این پاورپوینت در قالب pptx. یا همان ppt. قابل دانلود می‌باشد. پاورپوینت سیستم گوارش بدن در محیط Microsoft Powerpoint طراحی شده و در ۲۰ اسلاید در اختیار شما قرار داده شده است. کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به این پاورپوینت توسط تیم نشریه فارسی درس تایید شده است و شما با چند کلیک می‌توانید به راحتی این پاورپوینت را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه اشکال می‌توانید با ما در تماس باشید.

Digestive system of the body powerpoint – slide – presentation

1 دیدگاه برای پاورپوینت سیستم گوارش بدن

  1. مجموعه فارسی درس

    لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

محصولات مرتبط با این محصول

پاورپوینت سیستم عصبی

پاورپوینت سیستم عصبی بدن

پاورپوینت سیستم عصبی بدن با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت داروهای آنتی کولينرژيک و احيا کننده های کولين استراز

پاورپوینت داروهای آنتی کولينرژيک و احيا کننده های کولين استراز

پاورپوینت داروهای آنتی کولينرژيک و احيا کننده های کولين استراز با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت هاری

پاورپوینت بیماری هاری

پاورپوینت هاری با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت طب سنتی گوش

پاورپوینت طب سنتی گوش

پاورپوینت طب سنتی گوش با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
preloader