ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

پاورپوینت غده هیپوفیز

مشاهده پیش نمایش
79,000تومان
قیمتاورجینال
محصول مورد تایید است
محصول ویژه است
محصول دارای هدیه می باشد
امتیاز محصول
پی استور
0 فروش 0 دانشجو

جزئیات و دانلود پاورپوینت غده هیپوفیز

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۳ اسلاید

لازم به ذکر است که در بعضی اسلاید های این پاورپوینت توضیحات لازم، به صورت Note (پا ورقی) نوشته شده است که می توانید در حین ارائه از این note ها استفاده کنید.

پاورپوینت غده هیپوفیز در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

پاورپوینت ارائه شده در مورد غده هیپوفیز به شکل کامل و جامع تهیه و تدوین شده است. این ارائه با تصاویر گویا و جذابی که در خود دارد مخاطب را برای فراگیری و استفاده کامل از آن وا می دارد. یکی از بهترین پاورپوینت هایی که می توانید در بستر اینترنت در مورد موضوع ذکر شده پیدا کنید را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. ارائه کامل و جذاب شما از اهداف مجموعه فارسی درس است و تلاش ما برداشتن قدم هایی هر چند کوچک در راستای اهداف شما است.

نمونه ای از اسلاید های پاورپوینت غده هیپوفیز

پاورپوینت غده هیپوفیز پاورپوینت غده هیپوفیز پاورپوینت غده هیپوفیز

فهرست مطالب اسلاید های داخل پاورپوینت

  • مقدمه
  • غده هیپوفیز
  • ساختار غده هیپوفیز
  • نحوه تنظیم فعالیت غده هیپوفیز توسط هیپوتالاموس
  • بیماری های غده هیپوفیز
  • تومورهای غده هیپوفیز
  • انواع تومورهای هیپوفیز
  • روش های تشخیصی بیماری های غده هیپوفیز
  • گزینه های درمانی برای اختلالات هیپوفیز
  • عوامل موثر بر سلامت غده هیپوفیز
  • نتیجه گیری
  • منابع

دانلود پاورپوینت آماده غده هیپوفیز

غده هیپوفیز یا غده فرمان‌دهنده، یکی از مهمترین غده‌های داخلی بدن است که در مرکز مغز قرار دارد. این غده مسئول تولید و ترشح هورمون‌هایی است که تأثیر مستقیم بر رشد و تنظیم فعالیت غده‌های دیگری مانند تیروئید، غده‌های جنسی و تنظیم تولید شیر در زنان باردار و نیز تنظیم فعالیت سیستم عصبی دارند. به دلیل اهمیت بالای این غده، بیماری‌های مرتبط با آن می‌توانند تأثیرات جدی بر سلامت و کیفیت زندگی افراد داشته باشند.

غده هیپوفیز، غده‌ای است که به عنوان غده مادر شناخته می‌شود، چرا که وظیفه‌ی کنترل بیشتر غده‌های بدن به عهده این کوچولو است. غده هیپوفیز جزء سیستم غدد و متابولیسم بدن است و یکی از غدد درون ‌ریز به شمار می‌آید. سیستم غدد و متابولیسم از مجموعه ‌ای از غدد درون ریز و برون ریز تشکیل شده‌ است که در کنار هم و با ترشح تعدادی هورمون، بسیاری از عملکردهای بدن و همچنین متابولیسم یعنی سوخت ‌وساز بدن را تنظیم و هماهنگ می‌کنند. اگر در عملکرد هیپوفیز مشکلی ایجاد شود مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در واقع عملکرد غده هیپوفیز بر اندام‌های حیاتی بدن مانند مغز، پوست، انرژی و متابولیسم، خلق‌و‌خو، اندام‌های تولید مثل، بینایی، رشد و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد.

غده هیپوفیز پیشین:

غده پیشین هیپوفیز توسط عروق پیشانی بالایی و عروق خود غده تغذیه می‌شود. این قسمت شامل سلول‌های بنیادی اندوکرین است که هورمون‌های مختلف را تولید و ترشح می‌کنند. هورمون‌های تولید شده توسط قدامی غده هیپوفیز شامل هورمون رشد (GH)، هورمون‌های تنظیم کننده تیروئید (TSH)، هورمون‌های تنظیم کننده غده‌های جنسی (LH) و (FSH) و هورمون‌های آدرنوکورتیکوتروپ (ACTH) است.

غده هیپوفیز پسین:

غده پسین هیپوفیز تشکیل شده است از عناصر عصبی و پایین تالاموس قرار دارد. این قسمت عمدتاً هورمون‌های ذخیره شده را آزاد می‌کند و نقش مهمی در کنترل حجم آب بدن، تنظیم فعالیت رحم در زمان زایمان و تنظیم فعالیت کلیه‌ها با ترشح هورمون آنتی دیورتیک (ADH) دارد.

درمان اختلالات هیپوفیز اغلب شامل همکاری بین متخصصان مختلف از جمله متخصصان غدد، جراحان مغز و اعصاب، چشم‌پزشکان عصبی، انکولوژیست پرتودرمانی و متخصص گوش و حلق و بینی (ENT) است. روش‌های درمانی هم شامل: جراحی، تجویز داروها، جایگزینی هورمون (در صورت کمبود هورمون) و گاهی پرتودرمانی است.

تومورهای غده هیپوفیز انواع مختلفی داشته و می‌توانند روی ترشح هورمون‌ها تاثیر داشته باشند. غده هیپوفیز غده کوچکی در مغز است که هورمون‌های مختلفی تولید کرده و روی غدد درون‌ریز تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این بزرگ‌شدن تومور هیپوفیز می‌تواند باعث سردرد و آسیب به بینایی شود. اما در بسیاری از افراد این تومورها علائمی نداشته و شخص متوجه آن نمی‌شود. در مواقع نادر ممکن است تومور سرطانی باشد و باید با جراحی یا پرتودرمانی درمان شود.

در صورتی که غده هیپوفیز دچار خونریزی شود، بیمار در وضعیت اورژانسی قرار گرفته و باید سریعا به پزشک مراجعه نماید. خونریزی غده هیپوفیز وضعیت بسیار خطرناکی است و اگر به موقع پیگیری نشود، منجر به افت قند، افت فشارخون، خونریزی دستگاه عصبی مرکزی و در نهایت مرگ می‌شود.

توضیحاتی درباره پاورپوینت آماده

این پاورپوینت در قالب pptx. یا همان ppt. قابل دانلود می‌باشد. پاورپوینت غده هیپوفیز در محیط Microsoft Powerpoint طراحی شده و در ۲۳ اسلاید در اختیار شما قرار داده شده است. کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به این پاورپوینت توسط تیم نشریه فارسی درس تایید شده است و شما با چند کلیک می‌توانید به راحتی این پاورپوینت را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه اشکال می‌توانید با ما در تماس باشید.

Pituitary gland powerpoint – slide – presentation

1 دیدگاه برای پاورپوینت غده هیپوفیز

  1. مجموعه فارسی درس

    لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

محصولات مرتبط با این محصول

پاورپوینت سایت باسلام

پاورپوینت سایت باسلام

پاورپوینت سایت باسلام با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت الگوریتم و فلوچارت

پاورپوینت الگوریتم و فلوچارت

پاورپوینت الگوریتم و فلوچارت با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت نژادپرستی

پاورپوینت نژادپرستی

پاورپوینت نژادپرستی با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت سل

پاورپوینت سل

پاورپوینت سل با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
preloader