ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

پاورپوینت چک و سفته

مشاهده پیش نمایش
79,000تومان
قیمتاورجینال
محصول مورد تایید است
محصول ویژه است
محصول دارای هدیه می باشد
امتیاز محصول
سرزمین پاورپوینت
0 فروش 0 دانشجو

جزئیات و دانلود پاورپوینت چک و سفته

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۰ اسلاید

لازم به ذکر است که در بعضی اسلاید های این پاورپوینت توضیحات لازم، به صورت Note (پا ورقی) نوشته شده است که می توانید در حین ارائه از این note ها استفاده کنید.

پاورپوینت چک و سفته در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

امیرحسین فیروزی فرد - کارشناس رشته مهندسی عمران امیرحسین فیروزی فرد - کارشناس رشته مهندسی عمران

مهندس امیرحسین فیروزی فرد مدیر عامل و توسعه دهنده مجموعه فارسی درس می باشند. ایشان یکی از طراحان برجسته، سئو کار و طراح فایل های پاورپوینت و قالب پایان نامه هستند، همچنین در زمینه طراحی پرزی فعالیت دارند.

پاورپوینت ارائه شده در مورد چک و سفته به شکل کامل و جامع تهیه و تدوین شده است. این ارائه با تصاویر گویا و جذابی که در خود دارد مخاطب را برای فراگیری و استفاده کامل از آن وا می دارد. یکی از بهترین پاورپوینت هایی که می توانید در بستر اینترنت در مورد موضوع ذکر شده پیدا کنید را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. ارائه کامل و جذاب شما از اهداف مجموعه فارسی درس است و تلاش ما برداشتن قدم هایی هر چند کوچک در راستای اهداف شما است.

نمونه ای از اسلاید های پاورپوینت چک و سفته

پاورپوینت چک و سفته پاورپوینت چک و سفته پاورپوینت چک و سفته

فهرست مطالب اسلاید های داخل پاورپوینت

  • چک
  • نحوه دریافت چک بانکی
  • سفته
  • سفته بانکی
  • انواع سفته
  • نحوه گرفتن سفته؛ چگونه سفته بگیریم؟
  • تفاوت چک و سفته
  • برگشت خوردن چک به چه معناست؟
  • سقف سفته چقدر است؟
  • منابع

دانلود پاورپوینت آماده چک و سفته

چک به یک برگه کاغذ گفته می شود که دارای ضمانت و اعتبار بانکی بوده و معمولا مردم در ازای پول نقد از آن استفاده می کنند. همان قدر که برگه های چک می توانند حلال مشکلات باشند، به همان میزان نیز این برگه ها می توانند مشکل ساز بوده و معاملات بین افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر بخواهیم تعریف دقیق چک را با توجه به تعریف های ارائه شده در قانون بررسی کنیم، می توانیم بگوییم که چک های بانکی به نوشته هایی گفته می شود که به موجب آن ها، صادر کننده چک می تواند مبلغی را به دیگر واگذار کند. در واقع چک یک نوع سند تجاری است. در دو بخش استرداد وجه و همچنین ارائه اعتبار می تواند استفاده شود.

در اینجا یک نکته وجود دارد. بانک ها زمانی که دسته چک ها را صادر می کنند، ضمانت های اجرایی از آن را نیز به عمل می آورند. به همین خاطر باید بدانید که چک های مربوط به موسسات و صندوق های قرض الحسنه ای که صادر می شوند، احتمالا به مقدار کمتری دارای اعتبار و ارزش می باشند.

برای دریافت کردن انواع چک بانکی لازم است تا یک سری از مشخصات و ویژگی ها را داشته باشید تا بانک بتواند به شما چک های بانکی را عرضه کند. این ویژگی ها شامل مواردی از قبیل داشتن جواز کسب و کار قانونی، استخدام بودن در یک شرکت معتبر که ترجیحا دولتی باشد، نداشتن سو سابقه، نداشتن سابقه بد بانکی از قبیل تاخیر در پرداخت اقساط مختلف و… می شوند.

سَفته یا سُفته یکی از انواع اسناد تجاری و در واقع سندی شبیه به چک و پول نقد است. احتمالا تاکنون با سفته آشنا شده باشید، اما این سند تجاری قوانین و مقررات خاصی دارد که بسیاری از افراد در مورد آن‌ها اطلاعات کافی ندارند. صرف نظر از اینکه آیا دریافت سفته به‌عنوان ضمانت کار صحیحی است یا خیر، احتمالا به‌عنوان یک کارمند یا کارگر در شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی مختلف، با جنجال‌های مربوط به سفته آشنا هستید؛ این جنجال‌ها با در نظر نگرفتن قوانین مربوط به سفته به پا شده‌اند و بعضا مشکلاتی را برای کارفرما یا کارگران و کارمندان فراهم آورده‌اند.

سَفته یا سُفته گاهی اوقات به‌اشتباه صفته/سفده/صفتع هم نوشته می‌شود. سفته در معاملات تجاری و بازرگانی کاربرد بسیاری دارد و به‌عنوان یک سند تعهد می‌آفریند و صادر‌کننده آن باید وجه نوشته‌شده در این سند تجاری را پرداخت کند؛ البته این روزها سفته در بیشتر موارد حکم ضمانت را دارد و معمولا برای انجام معاملات از چک استفاده می شود.

سفته بانکی سندی است که به موجب آن امضاء کننده متعهد می‌شود تا مبلغی را در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد او بپردازد. علاوه بر امضا یا مهر متعهد باید مشخص کننده مبلغ تعهد شده، گیرنده وجه و تاریخ نیز باشد. در پاسخ به سوال سفته چیست به زبان ساده باید گفت سفته مانند چک و برات یکی از انواع اسناد تجاری است. به‌طور‌خلاصه سند تجاری، سندی قابل‌معامله بوده که در مقام دعوی و از نظر حقوقی قابل استناد باشد.

سفته برای کاربردهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین انواع سفته متناسب با کاربرد آن‌ها تعریف می‌شوند. درواقع انواع سفته با ظواهر مختلف وجود ندارد و همه امور با یک نوع سفته قابل‌انجام است. در زیر به برخی از مهم‌ترین کاربردهای سفته اشاره می‌کنیم:

  • پرداخت کالا در معاملات
  • تضمین اجرای تعهدات
  • تضمین پرداخت اقساط وام
  • استخدام و حسن انجام کار

توضیحاتی درباره پاورپوینت آماده

این پاورپوینت در قالب pptx. یا همان ppt. قابل دانلود می‌باشد. پاورپوینت چک و سفته در محیط Microsoft Powerpoint طراحی شده و در ۲۰ اسلاید در اختیار شما قرار داده شده است. کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به این پاورپوینت توسط تیم نشریه فارسی درس تایید شده است و شما با چند کلیک می‌توانید به راحتی این پاورپوینت را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه اشکال می‌توانید با ما در تماس باشید.

Czech and promissory notes powerpoint – slide – presentation

1 دیدگاه برای پاورپوینت چک و سفته

  1. مجموعه فارسی درس

    لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

محصولات مرتبط با این محصول

پاورپوینت سایت باسلام

پاورپوینت سایت باسلام

پاورپوینت سایت باسلام با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت فن بیان و سخنرانی

پاورپوینت فن بیان و سخنرانی

پاورپوینت فن بیان و سخنرانی با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت سیستم خبره

پاورپوینت سیستم خبره

پاورپوینت سیستم خبره با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت نسبت های مالی

پاورپوینت نسبت های مالی

پاورپوینت نسبت های مالی با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
preloader