ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

مشاهده پیش نمایش
79,000تومان
قیمتاورجینال
محصول مورد تایید است
محصول ویژه است
محصول دارای هدیه می باشد
امتیاز محصول
آترینا دیزاین
0 فروش 0 دانشجو

جزئیات و دانلود پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۹ اسلاید

لازم به ذکر است که در بعضی اسلاید های این پاورپوینت توضیحات لازم، به صورت Note (پا ورقی) نوشته شده است که می توانید در حین ارائه از این note ها استفاده کنید.

پاورپوینت معاهده ارزنه الروم در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

پاورپوینت ارائه شده در مورد معاهده ارزنه الروم به شکل کامل و جامع تهیه و تدوین شده است. این ارائه با تصاویر گویا و جذابی که در خود دارد مخاطب را برای فراگیری و استفاده کامل از آن وا می دارد. یکی از بهترین پاورپوینت هایی که می توانید در بستر اینترنت در مورد موضوع ذکر شده پیدا کنید را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. ارائه کامل و جذاب شما از اهداف مجموعه فارسی درس است و تلاش ما برداشتن قدم هایی هر چند کوچک در راستای اهداف شما است.

نمونه ای از اسلاید های پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

فهرست مطالب اسلاید های داخل پاورپوینت

  • مقدمه
  • روابط ایران و عثمانی در دوره قاجار
  • جنگ اول ایران و عثمانی: عهدنامه ارزنه‌الروم اول
  • جنگ دوم و ارزنه‌الروم دوم

دانلود پاورپوینت آماده معاهده ارزنه الروم

دولت عثمانی پس ازشکست‌های پی درپی در مقابل قوای ایران، از دولت ایران تقاضای صلح کرد و بدین ترتیب معاهده ارزنة الرّوم بین نمایندگان ایران و عثمانی به امضا رسید.

به موجب این قرارداد ایران ولایاتی را که از عثمانی تصرف کرده بود به آن کشور بازپس داد و مرزهای دو کشور به حالت سابق بازگشت. دولت عثمانی نیز پذیرفت که به حجاج ایرانی آسیبی نرساند و بیش از حقوق گمرکی متعارف وجهی از آنان مطالبه نکند.

کشمکش و اختلافات ارضی و مرزی میان دو کشور ایران و عثمانی مشخصه اصلی روابط دو کشور در دوره قاجار در قرن نوزدهم میلادی است. این اختلافات که به مسائل سیاسی و جغرافیایی دو کشور مربوط بود، گاه با تحریک کشورهای استعمارگر روسیه نیز تشدید می‌شد.

علاوه بر اختلافات مرزی مسائلی چون برخوردهای میان عشایر مرزنشین (از سرحد آذربایجان تا خوزستان) و حمایت شاهزادگان ایرانی از برخی رؤسای آنان، مساله تابعیت برخی از ایلهای سرحدی و مشکلات ناشی از ییلاق و قشلاق آنها؛ مساله پناهندگان ایران و عثمانی و رفتار خشن و توهین‌آمیز عثمانی‌ها با حجاج و زوار ایرانی نیز در بروز شعله‌های جنگ دو کشور تأثیرگذار بود.

این مسائل که همواره بر روابط صلح‌آمیز ایران و عثمانی سایه انداخته بود در نهایت درگیری بزرگ میان دو کشور را به همراه داشت که با توافق طرفین به عهدنامه ارزنه‌الروم اول و دوم منجر گشت.

توضیحاتی درباره پاورپوینت آماده

این پاورپوینت در قالب pptx. یا همان ppt. قابل دانلود می‌باشد. پاورپوینت معاهده ارزنه الروم در محیط Microsoft Powerpoint طراحی شده و در ۱۹ اسلاید در اختیار شما قرار داده شده است. کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به این پاورپوینت توسط تیم نشریه فارسی درس تایید شده است و شما با چند کلیک می‌توانید به راحتی این پاورپوینت را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه اشکال می‌توانید با ما در تماس باشید.

Treaty of Arzaneh al-Rum powerpoint – slide – presentation

1 دیدگاه برای پاورپوینت معاهده ارزنه الروم

  1. مجموعه فارسی درس

    لطفا دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

محصولات مرتبط با این محصول

پاورپوینت WPF در سی شارپ

پاورپوینت WPF در سی شارپ

پاورپوینت WPF در سی شارپ با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 89,000تومان
پاورپوینت انقلاب مشروطه

پاورپوینت انقلاب مشروطه

پاورپوینت انقلاب مشروطه با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت نرم افزارهای طراحی UX

پاورپوینت نرم افزارهای طراحی UX

پاورپوینت نرم افزارهای طراحی UX با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
پاورپوینت پردازش تصویر با OpenCV

پاورپوینت پردازش تصویر با OpenCV

پاورپوینت پردازش تصویر با OpenCV با فرمت .pptx و بصورت zip شده قابل دانلود است. بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اورجینال 79,000تومان
preloader