جزئیات و دانلود پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم – بازسازی ویرانه ها – سال تحصیلی 1405-1404
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 8 اسلاید
پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم – بازسازی ویرانه ها در قالب ppt. یا pptx. میباشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک میکند یک تدریس و یا ارائه بینظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت میتوانید به راحتی آن را ویرایش و شخصیسازی کنید. این پاورپوینت مطابق با آخرین ویرایش کتب درسی (سال تحصیلی 1404-1405) می باشد.
پاورپوینت ارائه شده در مورد مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم – بازسازی ویرانه ها به شکل کامل و جامع تهیه و تدوین شده است. این پاورپوینت آماده با تصاویر گویا و جذابی که در خود دارد دانش آموزان را برای فراگیری و استفاده کامل از آن وا می دارد. یکی از بهترین پاورپوینت هایی که می توانید در بستر اینترنت در مورد موضوع ذکر شده پیدا کنید را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. ارائه کامل و جذاب شما از اهداف مجموعه فارسی درس است و تلاش ما برداشتن قدم هایی هر چند کوچک در راستای اهداف شما است.
نمونه ای از اسلاید های پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم – بازسازی ویرانه ها
درس اول: من با دیگران ارتباط برقرار میکنم
درس دوم: احساسات ما
درس سوم: همدلی با دیگران
درس چهارم: من عضوگروه هستم
درس پنجم: جمعیت ایران
درس ششم: منابع آب ایران
درس هفتم: نواحی صنعتی مهم ایران
درس هشتم: راه ها و حمل و نقل (۱)
درس نهم: راه ها و حمل و نقل (2)
درس دهم: كشور ما چگونه اداره میشود؟
درس یازدهم: كشورهای همسایه (۱)
درس دوازدهم: حرکت های زمین
درس سیزدهم: زندگی در نواحی مختلف جهان
درس چهاردهم: بازگشت از سفر حج
درس پانزدهم: مدینه، شهر پیامبر(ص)
درس شانزدهم: سفر به كربلا (۱)
درس هفدهم: سفر به كربلا (2)
درس هجدهم: ایرانیان مسلمان حکومت تشکیل می دهند
درس نوزدهم: وزیران كاردان، شهرهای آباد
درس بیستم: كشورگشایان بی رحم
درس بیست و یکم: بازسازی ویرانه ها
قسمتی از متن کتاب مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم:
چنگیز، هلاکو و تیمور با حمله به ایران خرابیهای زیادی به بار آوردند اما جانشینان آنها راه پدران خود را ادامه ندادند. آنها پس از آشنایی با مردم ایران، تحت تاثیر عقاید و آداب و رسوم ایرانیان قرار گرفتند. پس، به تدریج به دین اسلام روی آوردند و مسلمان شدند. آنها همچنین سعی کردند از خشونت و ویرانگری پدرانشان فاصله بگیرند و عمران و آبادی در ایران را تشویق کنند.
وزیران ایرانی سعی میکردند مغولان را راهنمایی و هدایت کنند و راه و رسم کشورداری را به آنها بیاموزند. جانشینان چنگیز و تیمور نیز میدانستند که بدون راهنمایی افراد لایق و شایسته، نمیتوانند سرزمینهای پهناور قلمرو خود را اداره کنند.
برای مثال، خواجه رشیدالدین فضل اللّه همدانی از وزیران دانشمند دورهی ایلخانان بود که چندین کتاب علمی نوشت و به دستور او بناهای زیادی چون مسجد، مدرسه و بیمارستان ساخته شد.
خواجه نصیرالدین توسی نیز از مشاوران هلاکو بود که سعی میکرد عادتهای زشت مغولها، از جمله وحشیگریهایشان، را تغییر دهد. خواجه نصیرالدین توسی، ریاضیدان و ستارهشناس بزرگی بود و به همت او رصدخانهی مراغه تاسیس شد.
در زمان جانشینان چنگیز، هلاکو و تیمور، مردم ایران به تدریج، ویرانهها را به شهرهایی آباد و پررونق تبدیل کردند و شهرنشینی را در ایران گسترش دادند. در این شهرها بناهای زیادی چون مساجد، کاروان سراها، حمامها و برجها ساخته شد.
شاهرخ، پسر تیمور، برخلاف پدر خود مردی نیکوکار بود و سعی میکرد هرجا را که پدرش ویران کرده بود، آباد کند. او دستور داد مدارس و کتابخانههای بسیاری بسازند. مسجد گوهرشاد در مشهد نیز از بناهایی است که به همت گوهرشاد، همسر شاهرخ، ساخته شد.
تعدادی از شاعران بزرگ و برجستهی ایرانی یعنی عطار نیشابوری، مولوی، سعدی، حافظ، در دورههای مغول و تیموری زندگی میکردند.
این پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم در قالب pptx. یا همان ppt. قابل دانلود میباشد. پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم درس بیست و یکم – بازسازی ویرانه ها در محیط Microsoft Powerpoint طراحی شده و در 8 اسلاید در اختیار شما قرار داده شده است. کیفیت و صحت اطلاعات مربوط به این پاورپوینت توسط تیم نشریه فارسی درس تایید شده است و شما با چند کلیک میتوانید به راحتی این پاورپوینت را دریافت کنید. درصورت بروز هرگونه اشکال میتوانید با ما در تماس باشید.
motaleat ejtemaei 5 powerpoint – slide – presentation
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.