ورود و عضویت
0
سبد خرید خالی است.

چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

آموزش پاورپوینت مجموعه فارسی درس 01 مرداد 1401
چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

امروزه بیشتر دانشجویان و دانش آموزان و دیگر افراد برای داشتن یک ارائه گیرا از پاورپوینت استفاده می کنند. به همین دلیل هم افراد باید معیارهایی را هنگام ارائه ی خود به کار گیرند. داشتن یک پاورپوینت جذاب رکن مهمی از ارائه شما به حساب می آید. پس شما باید در انتخاب منبعی که از آن پاورپوینت خود را تهیه می کنید بسیار دقت ورزید همچنین دانشتن ویژگی یک پاورپوینت حرفه ای، به شما کمک می کند یک ارائه بی نقص داشته باشید.

شروع قوی برای ارائه دادن پاورپوینت

شما می توانید ارائه خود را با ذکر عنواین مطالب خود و خلاصه ای از آن ها شروع کنید و یک طرح کلی در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید. این کار باعث می شود که تمرکز افراد نسبت به پاورپوینت شما افزایش یابد و حتی به خود شما هم کمک می کند تا با ساختار و چارچوبی که می خواهید در طول سخنرانی خود دنبال کنید، بیشتر آشنا باشید. پس شما هم باید به این نتیجه رسیده باشید که از جمله ویژگی های یک پاورپوینت تاثیرگذار داشتن فهرست موضوعات در صفحات نخستین هر فایل پاورپوینت است و یک پاورپوینت حرفه ای حتما دارای فهرست با عناوین و تیتر های جذاب است.حتما توجه داشته باشید که نحوه انتخاب عناوین بسیار مهم است و شما نباید به هیچ وجه از عناوین خیلی طولانی و یا غیر مرتبط نسبت به محتوا استفاده کنید.

چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

نکته دیگری که حتما از قبل ارائه باید به آن بپردازید این است که اگر از پاورپوینت آماده استفاده می کنید حتما باید قبل از جلسه آن را بررسی کنید تا هنگام ارائه تان مشکلی در تلفظ و یا فهمیدن معانی کلمات پیش نیاید. زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل در ارائه تان ممکن است شما غیر حرفه ای به نظر برسید.

اعتماد نسبت به صحت محتوا

برای یک ارائه جذاب صرفا استفاده از پاورپوینت کافی نیست بلکه شما باید از صحت مطالبی که در فایل پاورپوینت شما استفاده شده یقین حاصل کنید زیرا اینکار باعث می شود شما با اعتماد به نفسی بیشتر و در نتیجه آن ارائه بهتری داشته باشید. هر چند گاهی ممکن است که اینکار با وجود بسیاری از مطالب جعلی و غلط در اینترنت آسان به نظر نرسد. برای همین ما به شما استفاده از پاورپوینت های آماده توسط سایت فارسی درس را پیشنهاد می کنیم زیرا در فارسی درس ما با داشتن یک تیم حرفه ای و مجرب بهترین و کامل ترین پاورپوینت ها را برای شما تولید می کنیم و از صحت محتوای آن اطمینان داریم.

پاورپوینت NFT (توکن غیر قابل معاوضه)

پاورپوینت آماده درباره NFT (توکن غیر قابل معاوضه)

پاورپوینت NFT (توکن غیر قابل معاوضه) در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

هماهنگی مدت زمان ارائه و تعداد اسلایدها

هیچ معیار مشخص و ثابتی برای تعداد اسلایدها در یک پاورپوینت وجود ندارد، ولی تعدادشان باید با زمانی که دارید و وقتی که می خواهید برای هر اسلاید صرف کنید هماهنگ باشد. زیرا برای مثال اگر که زمان ارائه شما بسیار بیشتر از محتوای موجود در اسلاید ها باشد ممکن است که ارائه شما کسل کننده به نظر برسد و باعث شود که توجه مخاطبان خود را از دست بدهید.

چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

شما می توانید برای اطمینان از تناسب اسلاید ها و زمان جلسه قبل از حضور در جلسه یکبار و حتی بیشتر برای خودتان یا در مقابل افرادی دیگر مثل خانواده تان فضای کنفرانستان را شبیه سازی کنید و در صورت عدم هماهنگی زمانبندی جلسه، آن را اصلاح کنید.

استفاده از پاورپوینت ساده و نه شلوغ

همه شما بار ها جمله زیبایی در سادگیست را شنیده اید. باید بگوییم که این نکته در استفاده از پاورپوینت شما برای ارائه بسیار کاربردی است و از جمله ویژگی های یک پاورپوینت حرفه ای داشتن سادگی در عین گیرایی است. البته نباید در سادگی آن به نوعی افراط کنید و پاورپوینت بسیار ساده و بدون هیچ خلاقیتی تولید کنید بلکه باید به اندازه از عناصر مختلف استفاده کنید.

پس حتما باید توجه داشته باشید که اسلایدهایتان نباید بیش از حد شلوغ باشد. برای مثال، در یک نمونه پاورپوینت حرفه ای از پنج الی هفت رنگ بیشتر نباید استفاده شود. مخاطب شما باید صرفا با یک نگاه حداقل به بخش زیادی از محتوای اسلاید پی ببرد. اگر در پاورپوینت خود از اسلاید های شلوغ و با طرح های ناموزون استفاده کنید باعث می شوید که ذهن مخاطب بیشتر درگیر خواندن اسلاید ها شود و تمرکزش را نسبت به ارائه از دست می دهد.

طراحی خلاقانه از جمله ویژگی های یک پاورپوینت حرفه ای است

وقتی صحبت از قرار دادن مطالب خود در اسلایدهای پاورپوینت به میان می آید، باید مطمئن شوید که اسلایدهای پاورپوینت شما با استفاده از ترکیب های رنگی جذاب، عکس های متنوع و فونت های خاص و… گیرا، خوانا و جذاب به نظر برسند. اگر اصول طراحی پاورپوینت را در نظر نگیرید و از طرح های مختلف در اسلاید های پاورپوینت خود استفاده کنید ممکن است کار شما درهم و برهم و آماتور به نظر برسد و حتی باعث گیج شدن مخاطبانتان شود. پس ثابت نگه داشتن طرح شما یک بخش اساسی در ایجاد یک ارائه جذاب است.

چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟

این به این معنی است که شما باید تم های خلاقانه ای را خلق و استفاده کنید. ممکن است این کار برای افرادی که دانش و مهارت های طراحی نداشته باشند، دشوار باشد یا حتی بعضی افراد زمان کافی برای ایجاد یک نمونه پاورپوینت حرفه ای را ندارند. برای همین ما در سایت فارسی درس کار را با تولید پاورپونت های آماده کار را برای مشتریان خود آسان کرده ایم و سعی می کنیم با بهره گیری از عناصر طراحی مختلف، متفاوت ترین و جذاب ترین کارها را به مشتریان خود عرضه کنیم . همچنین شما می توانید در سایت فارسی درس از قالب های آماده نیز بهره مند شوید.

استفاده از مثال ها

با اینکه که مطالب جامع، باعث می شود که کنفرانس شما بی نقص به نظر برسد، اما شما می توانید با استفاده از مثال ها، داستان ها، و شواهد واقعی، سخنان خودتان را برای مخاطبان بسیار جذاب تر و اثرگذار تر کنید. زیرا استفاده از اطلاعات خام و کسل کننده ممکن است باعث حواس پرتی مخاطبان شود پس با اینکه ما می توانیم از داشتن جداول و نمودارها به عنوان ویژگی یک پاورپوینت خوب یاد کنیم اما نباید انتظار داشته باشیم که صرفا با بیان این جداول و آمارها مخاطبان خود را شگفت زده کنیم. و باید آن ها را حتما به گونه ای ارائه کنیم که قابل درک و ملموس باشد. پس به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه مخاطبان خود را با داده های بیش از حد غرق نکنید.

پاورپوینت وب 3

پاورپوینت آماده درباره وب 3

پاورپوینت وب 3 در قالب ppt. یا pptx. می‌باشد و با اسلاید های گرافیکی و جذاب به شما کمک می‌کند یک ارائه بی‌نظیر داشته باشید. با دانلود این پاورپوینت می‌توانید به راحتی آن را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

 

مجموعه فارسی درس

بزرگ ترین مجموعه پاورپوینت ایران

یک پاسخ به “چگونه پاورپوینت خود را ارائه بدهیم؟”

  1. سالار عباپور گفت:

    بسیار عالی بود. همیشه بهترین هستین

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف 25 درصدی ویژه بهار 1403 - کد تخفیف FDR1403
preloader